Deklaracja dostępności

[ NAZWA PODMIOTU ] zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bip-e.pl.

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • część załączonych plików do pobrania nie jest dostępnych cyfrowo;
  • [w części filmów nie ma napisów;]

Nadmierne koszty

Strona zawiera elementy niedostępne cyfrowo. Zapewnienie dostępności tych funkcji oznacza bardzo wysokie koszty wg oceny analizy kosztów dostępności cyfrowej.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi;
  • multimedia opublikowane przed 23 września 2020r.;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności;
  • [transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad;]
  • treści od innych podmiotów, do których nie jesteśmy uprawnieni do modyfikacji;
  • treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań;

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (DOCX).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do [ IMIĘ I NAZWISKO DO OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ] - e-mail [ ADRES POCZTY ELEKTRONICZNEJ ] lub telefonicznie [ NUMER TELEFONU ].

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • [NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ]
  • [ADRES]
  • [E-MAIL]

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Aplikacje mobilne

[ wymienić aplikacje oraz informację skąd można je pobrać ]

Dostępność architektoniczna

[ADRES BUDYNKU]
  1. [czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;]
  2. [w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;]
  3. [czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;]
  4. [czy schody wyposażone są w poręcze;]
  5. [czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;]
  6. [czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;]
  7. [czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;]
  8. [czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami;]
  9. [czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami;]
  10. [czy są i gdzie się znajdują tyflomapy;]
  11. [czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;]
  12. [czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;]
  13. [informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.]

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W recepcji i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy podmiotu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.

[W budynku nie ma pętli indukcyjnych.]

do góry